close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה שצריך לדעת על מטבחים מעוצבים

מערכת שורשיב כסליו, תשפג06/12/2022

כמה נעים להתכנס לארוחה זוגית, משפחתית ואפילו לארח במטבח מעוצב ומאובזר בעל מראה נעים, שבו לכל כלי יש תא מותאם ולכל מכשיר חשמלי יש מקום מוגדר

תגיות:
צילום: freepik
המטבח הוא לב הבית, בייחוד עבור הבשלנים שבינינו. מטבח מאובזר מכיל את כל הכלים והמוצרים הנדרשים ליצירת מנות מנצחות. כיום מרבית המטבחים פתוחים ונגישים והעיצוב שלהם משפיע על נראות הבית כולו. המטבחים כיום מגיעים בשלל סגנונות: כפרי, מודרני, מעץ טבעי או עם חיפוי זכוכית. גם קשת הצבעים של המטבחים המודרניים הפכה למגוונת. אם בעבר היו מטבחים בהירים בצבעי עץ או לבן או קרם, כיום הצבעים הכהים שולטים: שחור מט, שחור מבריק, כחול, אפור ואפילו בורדו יין. לא משנה באיזה מטבח תבחרו, חשוב כי הוא יהיה תואם לטעמכם האישי וישתלב בהרמוניה בקו העיצובי הקיים בביתכם.

בחירה חכמה של מטבח מעוצב
כאשר מתכננים מטבחים מעוצבים יש לקחת בחשבון בראש ובראשונה את מיקומם של מוצרי החשמל הגדולים. המקרר, התנור המדיח המיקרוגל והכיריים, הם אלו שתופסים את עיקר הנפח בחלל המטבח, דורשים נקודת חשמל או חיבור לגז. לאחר מכן ניתן לתכנן את הארונות, המגירות והמדפים בהתאמה לכמות הכלים והמוצרים.

כאשר המטבח קטן ומוגבל במקום אפשר לנצל את השטח הקיים לגובה ולהתקין ארונות עד התקרה. לשלב קלפות כפולות, מדפים ואי עם תאי אחסון מובנים. הפתרונות הקיימים מאפשרים לכל אחד לתכנן את מטבח החלומות שלו בהתאם לצרכים האישיים ולמבנה הבית הקיים.

סדר וארגון במטבח
הדברים שעוזרים לשמור על עיצוב מטבח נקי ומסודר הם פתרונות האחסון. כדי שהמטבח יראה אסתטי ונעים, לכל פריט צריך להיות מקום ייעודי המתאים לגודל שלו. החל מהקולפן ועד לפח האשפה. ישנם עזרים המסייעים לשמור על סדר וארגון במטבח כדוגמת תאי חלוקה. בכל אחד מהם ניתן להניח פריטי סכו״ם בגודל מתאים. צנצנות אחסון אחידות יאפשרו לשמור על המזון היבש וגם על הסדר במטבח. מתלים מותאמים לסכינים, מגבות וכלים שונים ישמרו על נגישות המוצרים וגם על הסדר.


ניצול מקום מרבי
אנו ממליצים לשלב אי במטבח, בייחוד במטבחים פתוחים. האי מאפשר חלוקה של החלל ומקנה לו מראה מעוצב. הוא מפריד בין שטח המטבח לשאר חלקי הבית. באי אפשר להשתמש כשטח עבודה נוסף, ועליו אף ניתן לשלב כיריים, ברז וכיור או להשאיר אותו פנוי כפינת ישיבה. בנוסף, אפשר לשלב בו מקומות אחסון נוספים באופן אינטגרלי עבור סירים, סטים של צלחות או בקבוקי יין. כלומר, אתם מחליטים היכן להציב את האי ואיך לנצל את השטח שהוא תופס באופן הנכון עבורכם ובכך לנצל את שטח המטבח הקיים באופן האופטימלי.

שמירה על המראה הנקי
אנשים רבים המשקיעים במטבח מעוצב, בוחרים את החומרים בקפידה ומתכננים היכן יונח כל דבר, אך בכל זאת למטבח יש מראה מבולגן ולא אחיד. כדי לשמור על מטבח מעוצב עם מראה נקי חשוב להקפיד על איזון. מרבית הכלים צריכים להיות מאוכסנים במקום נסתר, בארון סגור או קלפה. כאשר מציבים מספר רב של פריטים על השיש מתקבל מראה מבולגן גם כאשר הפריטים מסודרים במקומם. ההמלצה היא לשים רק פריטים חיוניים בודדים, בעלי צבע אחיד ומראה אסתטי. את הפריטים להניח בפינות מסודרות ולהקפיד לשמור על שאר השיש נקי. כך המראה הכללי שיתקבל יהיה מסודר ונעים וכאשר המטבח פתוח זה יקרין גם על שאר חלקי הבית.

כמה נעים להתכנס לארוחה זוגית, משפחתית ואפילו לארח במטבח מעוצב ומאובזר בעל מראה נעים, שבו לכל כלי יש תא מותאם ולכל מכשיר חשמלי יש מקום מוגדר. כך בשעת הצורך לא צריך לחפש היכן הקולפן או המרית, שכן לכל אחד מהם יש מקום מוגדר מראש..
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה